Santiago de Cuba de stad van de rum ala Bacardi

19 september 2012 - Santiago de Cuba, Cuba

Om 8 uur s`ochtend vertrekken we naar het busstation. We dachten dat het niet ver lopen was dus om kosten te besparen gingen we lopend. Bij de bakker krijgen we gratis broodjes dankzij onze mooie glimlach dus dat scheelt weer :-) Na een kwartier door allerlei straatjes te hebben gelopen met onze zware tassen waren we compleet verwaald en hebben we besloten liever twee cuc cira 80 eurocent uit te geven aan een taxi.

Na voor ons gevoel een eeuwigheid te hebben gewacht vertrekken we naar Santiago de Cuba. In het cenrum hebben we een tour met een gids gedaan. En zijn we langs een aantal bijzondere plekken in Santiago gelopen zoals: De kathedraal, het oudste van Cuba, een aantal musea, Bacardifabriek en we hebben 8 jaar oude rum geproefd. Janneke kon dit drankje nog niet zo waarderen en houdt het volgende keer maar op een biertje. Milou luisert goed naar haar moeder `zie reactie eerst verhaal` en zal geen bier meer drinken, de rum smaakt haar beter. ohh mam, een blikje bier kost hier een 1 cuc en een fles rum circa een liter drie.

De rest van de dag een beetje rondgehangen in de stad en weinig bijzonders gedaan. Morgen weer vroeg met de bus naar Baracoa, het zuidelijkste puntje van Cuba.

1. Karin:
    25 september 2012
    Zo hoor je niets.. en zo ontvang je 3 verhalen in 1 keer.. wat een luxe;) Gaaf hoor dames en goed om te horen dat jullie het goed naar jullie zin hebben!
    Geniet ervan! Liefs
  2. Nadja:
    25 september 2012
    Niks zo fijn om je in een andere wereld te wanen tijdens het eten. Bedankt :)
    Geniet ervan! XXx
  3. Nadja:
    25 september 2012
    Owja waar blijven de foto's?? :)
  4. Dorenda:
    25 september 2012
    whaha..Jan die geen alcohol lust?!!
    Bestel dan maar een la trapje Jans..;) Enne kosten besparend en sportief zijn word dus niet echt beloond blijkt?! wel goed bezig geweest dames..
    Enjoy!! Kuss
  5. Helen:
    Hey meiden,

Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen! Heerlijk die Cubaanse sfeer! Lekker genieten van Cuba, laat die mannen maar kijken haha..

Xx Helen
  6. Sjaak Munstege:
    25 september 2012
    Er is toch niets beter dan 8 jaar oude barcardi!! Lekker, lekker.
    Leuke verhalen meiden, enjoy!!!
  7. Jax:
    25 september 2012
    Leuk om je verhalen te lezen Jan! Alcohol kom je in ieder geval niet tekort ;-) Veel plz en geniet er vooral van!
  8. Eva:
    27 september 2012
    Leuk daar, lekker ondernemend en de boel verkennen! Ben zo benieuwd naar al die dagen die nog voor jullie liggen!
    Hier regen, en regen. Ohja, en gister heeft het regent. En weet je wat er morgen komt? Nog meer regen... :) De schemer begint al rond 8 uur. M'n plantjes verleppen bijna, omdat de kachel zo hoog staat haha. xxx
  9. Neem je ook een fles voor mij mee terug?:
    1 oktober 2012
    Van Robbin
  10. Piet:
    2 oktober 2012
    Dag dames!

Wat een leuke verhalen allemaal! Aangezien jullie zo leuk weten te "vertellen" kunnen wij heerlijk mee dagdromen:)
    Nu alweer benieuwd naar de volgende verhalen! Kijken hoeveel alcohol daar in wordt verwerkt,hihi!
    Geniet van al het moois daar en nog heeeeel veel plezier!

Dikke knuffel en veel liefs Piet & Esther
  11. Anouk:
    5 oktober 2012
    Hé meis! Leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier nog.

Groetjes Anouk