Playa del Carmen

16 oktober 2012 - Playa del Carmen, Mexico

Voor ons bezoek aan Playa del Carmen maken we eerst een tussenstop bij Chichen-Itza, de grootste ruïnes van Mexico. Dit blijkt een ware toeristen attractie te zijn en wij zij hier al snel op uitgekeken, het hele geheel doet een beetje nep aan.

Bij aankomst volgt onze zoektocht naar een hostel. Dit blijkt nog niet zo gemakkelijk aangezien we een schone kamer willen; zonder mannen (en het liefst ook zonder andere vrouwen), geen luidruchtige muziek tot diep in de nacht (als we dat willen zoeken we wel een discotheek op), in het centrum en met een goede wifi verbinding :-) Uiteindelijk vinden we iets waar we eigenlijk niet tevreden mee zijn, maar we hebben geen zin meer om verder te zoeken.

Playa stikt van de all-in resorts en dat is te merken aan de mensen die er rondlopen. Alles is gericht op het toerisme. 's Avonds belanden we in een discotheek waar Janneke eindelijk weer eens helemaal los kan gaan :-)

De volgende dag doen we rustig aan, we zoeken een barretje uit op het strand met heerlijke bedden en blijven hier liggen tot de zon weer bijna ondergaat. Ook de avond brengt ons weinig bijzonders.

Donderdag gaan we op zoek naar een grot waar we kunnen zwemmen. Wanneer we aankomen bij de grot blijkt het meer een rots te zijn die een stukje over het water hangt. Een beetje teleurstellend, maar we geven nog niet op. Bij navraag blijkt dat er naast deze grot nog een grot is waar we WEL echt kunnen zwemmen. Eenmaal aangekomen krijgen we zwemvesten mee, een goed teken dachten we zo. Na een rondje over het terrein blijkt dat ook hier sprake is van een uitstekende rots.. Na een halve dag op zoek te zijn geweest en twee keer entree te hebben betaald, valt dit wel een beetje tegen.

Milou krijgt daar en tegen wel haar eerste gratis Dr. Fish behandeling middenin de natuur. Toch rare beesten, die vissen met een voetenfetish.

Terug in de stad besluiten we 's avonds naar Coco bongo te gaan. Een show met dans en zang. De kaartjes waren vrij prijzig waarop Janneke besloot zo min mogelijk te drinken. Toen ze halverwege de avond toch wel erg uitgedroogd raakte en een biertje bestelde kwam ze er achter dat het drinken de hele avond gratis was. Ze had zich de hele tijd voor niks lopen uitdrogen :-)

Een inhaalslag volgde toen de barman onze privé ober werd en ons elke tien minuten van nieuwe drankjes voorzag. Jaaa dan gaat het hard ineens. De show was geweldig en amper in woorden  te beschrijven, de ene dansact volgde de andere op, mensen hingen in touwen, zweefden door de lucht, scènes uit films werden nagedaan, artiesten werden gecoverd, echt geweldig!!!

1. Kip:
    23 oktober 2012
    Ik waan me nu ook op een strandbedje in de zon aan de zee... heeeeerlijk en jaloersmakend die verhalen van jullie :D
  2. Dorenda:
    24 oktober 2012
    Hahaha..was die teleurstellende uitstekende rots toch nog ergens goed voor! na de zoektocht naar de grot was het vast niet overbodig om overtollige huidcellen weg te laten eten!

En Jan op de zuinige toer?! t was maar goed dat je t niet eerder wist anders was de drankvoorraad binnen no time op geweest en had Milou je naar huis moeten dragen..;)

Oh en Milou..ik ben inmiddels ook aan je verslaving: 50 tinten grijs begonnen dus Miss deel ik die verslaving binnenkort met je! ;)

Have fun in Belize ladies!
    tot t volgende verhaal..Xx
  3. Nadja:
    26 oktober 2012
    Haha echt iets voor jou Janse halve avond op een droge gaan zitten!!
  4. Esther:
    31 oktober 2012
    Heerlijk verhaaltje! Leuk zo'n hele avond entertainment,vooral als je er ook lekker bij kan drinken..whahaha,wat een bak!

x