Cozumel

19 oktober 2012 - Cozumel, Mexico

Vandaag zijn we met een boot naar het eiland Cozumel vertrokken.

Bij aankomst hebben we een scooter gehuurd, aangezien dat de makkelijkste manier is om je hier te verplaatsen. We besluiten het eiland te verkennen en rijden naar de andere kant toe. Toevallig rijden we langs een plek waar iets is met schildpadden. Er zit een man in een huisje te computeren en op het eerste gezicht lijkt hier niet veel te beleven. Als we eenmaal in gesprek zijn blijkt dit een organisatie die de schildpadden op het eiland beschermd. Over een uur gaan ze naar het strand om jonge schildpadden de zee in te laten. Ze weten precies wanneer welke nesten uit moeten komen en helpen de natuur een handje mee. In dit uur vertelt deze man van alles over de verschillende soorten schildpadden en mogen we kleine beestjes zelfs even vasthouden.

Bij het strand aangekomen wordt er een nest uitgegraven waar ik weet niet hoeveel pas geboren schildpadjes door elkaar heen krioelen. Ze worden allemaal richting de zee geholpen en de zwakken worden eruit gehaald om verzorgd te worden.

Terug naar de stad nemen we een andere route, die blijkt langer te zijn dan we dachten waardoor we eindeloos lang onderweg zijn. Na boodschappen te hebben gedaan en te hebben gegeten ploffen we met onze tablets op bed om er vervolgens niet meer af te komen.

De volgende dag gaan we naar de kust waar Janneke gaat snorkelen en Milou niet meer van strandbed af te slaan is. Een heerlijk relaxt dagje waarbij Janneke allerlei mooie vissen ziet.

De volgende dag vertrekken we alweer naar Tulum, maar niet voordat Janneke 's ochtends eerst haar eerste duikles heeft. Het duiken was echt heel erg gaaf, ze heeft zelfs een octopus gezien in het water:-)

1. Dorenda:
    23 oktober 2012
    hoe cool!! mini schildpadjes!!
    ik wil foto's zien....:-D
    En Jan aan t duiken? gaaf zeg! ga je je padi halen?
    Xx
  2. Nadja: