Oaxaca

6 oktober 2012 - Oaxaca, Mexico

's Ochtends tegen 10.00 uur vertrokken omdat we de spits in de metro wilden mijden. Daarbij even vergeten dat het zaterdag is en we dus al lang en breed onderweg hadden kunnen zijn.

Zonder tegenslagen komen we bij de bus die ons naar Oaxaca brengt. Niks geen onveiligheid en overvallen, overal vriendelijke en behulpzame mensen.

Tegen het einde van de middag zijn we op de plek van bestemming. Na een beetje rond te hebben gehangen in het dorp zijn we de volgende dag naar Monte Albán gegaan, een tempelstad gebouwd op de top van een tempelstad 'witte berg.' De top van de berg is over een gebied van 402 kilometer afgegraven. Vroeger had het tempelcomplex puur een religieuze functie. Later werd het een dodenstad waar de Zapotheken en later de Mixteken hun doden begroeven.

De rest van de middag gewacht op een terras en gekeken naar al die kleine, lelijke Mexicanen wachtend op onze nachtbus die om negen uur vertrekt en ons naar San Cristobal de las Casas brengt.

1. Marijn:
    13 oktober 2012
    Geweldig te lezen hoe jullie van je reis genieten!!

Groetjes en Plezier!
  2. Esther:
    16 oktober 2012
    Whahaha,hoor jullie al heerlijk roddelen over alles wat voobij is gekomen bij dat terras:)

x