Mexico City

4 oktober 2012 - Mexico City, Mexico

Hallo allemaal,

Na 3 weken Cuba zijn we alweer een weekje aan het reizen door Mexico.

Hier komt het eerste verhaal Mexico City.

Van Cuba naar Mexico, een compleet andere wereld. Op het vliegveld werden verwelkomt door politie honden, zo´n tien keer... Het duurde even voordat we onze tassen kregen omdat de honden zoveel moesten snuffelen.

Een beetje voorzichting en aftastend door alle horrorverhalen over het land besluiten we een (waarschijnlijk veel te dure) taxi te nemen die ons naar ons hostel brengt. Het blijkt één of andere jeepachtige limo te zijn, echt een gigantiche pooierbak.

Eenmaal aangekomen wacht Milou haar eerste ervaring met hostels. Waar we in Cuba bij mensen thuis sliepen, slapen we nu in een mindere luxere versie. Gedeelde slaapruimtes, douches en keuken. De straten worden ´s avonds gekenmerkt door politie, politie en nog eens politie in allerlei verschillende uniforms. Even wennen na het veilige Cuba waar we ´s avonds alleen over straat konden.

Overdag blijkt het wel mee te vallen met het gevaar. We moeten bepaalde wijken mijden, ´s avonds niet alleen in bepaalde wijken lopen en geen taxi´s op straat aanhouden, maar verder blijkt dat het Mexicaanse volk erg aardig en behulpzaam is.
En met op elke hoek een politie-agent kan ons toch zeker niks gebeuren...

Vrijdag zijn we voor het gemak met een georganiseerde toer naar Teotihuacan gegaan. Dit is de plaats waar Mexico-City is ontstaan, de stad die gebouwd is op water.
Dit konden we zien aan een kerk die door de verzakking helemaal scheef stond, net zoals de toren van Pizza.
We hebben twee piramides bezocht genaamd ´La Luna´ en ´La Sol.´ De laast genoemde is de drie na grootste ter wereld. Dat was dus nog een hele klim. Op deze plek werd vroeger elke 20 dagen een mens geofferd.

´s Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurantje. Erg vreemd was alleen wel dat ze alleen maar alcoholise drankjes schonken. Een beetje vreemd maar wel lekker :-)

De dag erna zijn we vertrokken naar Oaxaca. Ditmaal niet met een georganiseerde toer, maar op eigen benen..

1. Tjip Joustra:
    13 oktober 2012
    Ladies! Duidelijk een spannende etappe! Het avontuur gun ik jullie, dat mag duidelijk zijn, maar vééééél duidelijker gun ik jullie (en de verzamelde ons hier) dat t jullie goed bekomt! Veel gitaarmuziek&romantiek enzo [daar liggen per slot ook jullie aanzienlijke talenten nietwaar, dus vooral doen waar je goed in bent! ;) ]
    Hier zal menigeen denken "Geef mij maar Amsterdam!" >> beetje penose van naam (Holleeder) alhier komt ermee weg alstie op de publieke omroep (College Tour van Twan Huys) kweelt dattie misschien eigenlijk wel psychologie (...) had willen studeren. Waarin een klein land hilarisch groot kan zijn..
    Dan treffen jullie het wel een stuk meer met de couleur locale: de foto's zijn prachtig trouwens, of je d'r zelf bij bent, mooie rake shots (pun intended :))!
    We gaan hier geloof ik nog n mooi nazomerweekend tegemoet, maar ik verheug me al op het lezen van jullie zonnige verhalen achter herfstregennatte ramen hier bij de schemerlamp met de kachel snorrend op 4... En Manu Chao speelt op de audio. Looking forward to the next post!
    Groet, Tjip
  2. Esther:
    16 oktober 2012
    Dat klinkt zeker als een overgang! Heerlijk,al die verschillende culturen,hihi! Let alsjblieft goed op elkaar!

x