Havana

1 oktober 2012 - Havana, Cuba

De laatste dagen zijn we in Havana om lekker aan het strand te liggen. Helaas zijn de weergoden het niet met ons eens en valt de regen met bakken uit de hemel. We besluiten om dan nog maar wat bezienswaardigheden in de stad te bekijken.

Dit wordt geheel verzorgd door een privegids die we ergens hebben opgescharreld. Nadat we het rummuseum hebben bezocht zijn we naar een cafeetje gegaan waar we gratis rum konden proeven. Al snel beleefde Milou alles in tweevoud, dubbel zoveel plezier dus:-)

Vervolgens een aantal uitkijken punten bezocht en het hotel en café waar Hemmingway altijd bivakeerde.

De volgende dag toch een poging gedaan om naar het strand te gaan, maar het begon al snel weer te regenen. Helaas moesten we de terug weg twee uur op de bus wachten die elk half uur rijdt.. Cubaanse tijd dus, zo komen we de dagen wel rond. Ook 's avonds zat het ons niet mee en gingen we door de stromende regen op zoek naar een restaurantje waar we eenmaal zeiknat aangekomen, een vette vieze smaakloze pizza naar binnen hebben gewerkt.

Woensdag hadden we gelukkig meer geluk en hebben we heerlijk aan het strand gelegen. Hier zijn we twee italiaanse piloten tegen gekomen die de dag ervoor in hetzelfde restaurant als ons zaten en hier hebben we vandaag de dag mee doorgebracht. Rode vlaggen kennen ze niet op de stranden van Cuba. Met golven van zeker drie meter hoog mochten wij gewoon nog het water in. Als een blij kind is Janneke het water in gerend om er vervolgens aan het eind van de dag pas weer uit te komen. Urenlang heeft ze zich uit kunnen leven op de golven. Milou had daarna ook even rust want de golven hebben op Janneke bijna hetzelfde effect als een avondje flink stappen.

Dat was dan ons hele Cuba avontuur, morgen vliegen we om 15.00 uur naar Mexico.