Linda Linda

14 september 2012 - Trinidad, Cuba

Trinidad,

Bij aankost in Trinidad werden we opgewacht door een uiterste vriendelijke man met een soort van driewieler voor volwassenen. Over een uiterst hobbelige weg werden we door allemaal smalle straatjes naar onze casa gebracht. De arme man had het zwaar toen hij op zijn gammele fietsje twee dames en vier tassen de berg op moest brengen. We zijn toen maar aan lopen.

Bij de casa werden we opgewacht door een vriendelijk stel. Ze hadden een mooi groot huis met een mooie binnenplaats waar ze samen met hun (schoon)ouders woonden. 's Middags hebben we het centrum verkend. Nadat we s avonds in de binnenplaats heerlijke door oma gemaakte garnalen hadden gegeten, zijn we naar Casa de Musica gegaan. Middenin het centrum is er een op trap een podium gebouwd waar elke avond optredens worden verzorgd en waar mensen onder andere de salsa dansen.

De volgende dag zijn we met een reisorganisatie naar Toppes de Calientes gegaan. Dit was een wandeling van in totaal zeven kilometer waarbij je alleen maar naar boven en naar beneden moest lopen over gladde stenen, nat hout en onbegaanbare wegen. De toer begon met een uitleg over een aantal planten en hun geneeskundige werking. Vervolgens zijn we naar een koffieplantage gegaan en werd ons uitgelegd hoe de koffie wordt gemaakt en hebben we deze ook mogen proeven. Dit was erg smerig!!! Uiteindelijk kwamen we bij een waterval die ons een beetje tegenviel (lees: we zijn verwend en hebben mooier gezien). De terugweg was behoorlijk pittig. Jan en ik hielden het tempo er behoorlijk in waardoor de mensen achter ons al snel stil vielen en probeerden ons tempo bij te houden. Tijdens deze tocht hebben we twee Franse en twee Duitse mensen ontmoet waar we 's avonds wat mee zijn gaan drinken. Met de Duitse meiden zijn we uiteindelijk naar een disco in een grot gegaan. Nadat de muziek was gestopt en de lichten weer aangingen, liepen we naar de casa. Tijdens de wandeling kwamen we een Cubaan tegen die erg aardig was. TIjdens de wandeling hoorde we een jongen op een gitaar spelen en zingen. We zijn gestopt en daarbij gaan zitten. De zanger was met zijn gitaar en een paar Cubaanse vrienden. Ze waren met zijn allen aan het zingen en het was echt super gezellig.
De Cubaan vertelde tijdens de muziek een aantal interessante dingen over Cuba en over het leven in Trinidad. Voordat we het zelf door hadden werd het weer licht en bedachten we ons dat we maar naar huis moesten lopen. De aardige Cubaan heeft ons veilig thuis gebracht.

Dag drie in Trinidad zijn we met zijn zessen naar het strand geweest. 's Avonds zagen we er hetzelfde uit als onze avondmaaltijd, namelijk rood als een kreeft. Vier keer lobster aan één tafel. 's Avonds bij Casa de Musica afscheid genomen van onze reisgenootjes die allemaal weer een andere kant op gingen.

1. Dorenda:
    25 september 2012
    Hèhè..eindelijk weer een verhaaltje uit t tropische Cuba..
    Nog steeds naar jullie zin begrijp ik?!
    Hier missen jullie vrij weinig..
    t herfst weer laat zich volop zien en zit zojuist al voor de tweede keer aan de stamppot!
    Veel plezier nog en tot het volge de spannende verhaal..
    Xxx
  2. Sacha:
    25 september 2012
    Oh wat super om te horen! Het klinkt echt heel fijn en idyllisch:) zo te horen ook al leuke mensen ontmoet?! Geniet er maar lekker van, jullie missen hier niet veel.. Waarschijnlijk lopen jullie daar op je slippers, wij moeten hier al bijna de winterjassen en laarzen al uit de kast halen bah! We horen jullie avonturen snel weer, tot het volgende verhaaltje:)! X
  3. Kip:
    25 september 2012
    ahhh ik ben jaloers! heb je nog fikkie gepookt loet?! ;) We weten dat je dat kunt! rum wil ook nog wel eens een goed aanmaak middel zijn ;)
  4. Karin:
    25 september 2012
    Volgens mij heeft het even geduurd voordat dit verhaal naar ons verzonden is, ik zie namelijk een schrijversdatum van 19 september staan! vet hoor!
    X aan het regenachtige Nederland!
  5. Bart van doorn:
    25 september 2012
    He he eindelijk weer een verhaal van jullie het is goed om te horen dat jullie daar een mooie tijd hebben en dat alles goed is geniet ervan en tot horens groeten van je pa en pim
  6. Margreet Brekeling:
    25 september 2012
    Dacht vandaag nog aan je en dat we een tijdje niks gehoord hebben maar nu ineens 3 verhalen ;-) Klinkt allemaal erg gezellig daar. Geniet ervan want hier is het niet bijzonder hoor! XXX
  7. Gisela:
    26 september 2012
    Ha kanjers, eindelijk weer wat te lezen!! Wat leuk al die verhalen! Lekker lazy met gitaarmuziek...heerlijk! Ik zit alweer met m'n persoonlijke kacheltje achter m'n buro en elektrische dekentje op 10!
    Geniet er maar van en als het te warm wordt wil ik wel komen ruilen...liefs en heeeeele dikke knuf, mama.
  8. Tantetje Karin:
    26 september 2012
    Hey Janneke, je hebt toch niet meegezongen hè????? ;-)
  9. Eva:
    27 september 2012
    Hey meiden! Dat klinkt echt rete-gezellig!! Wat een heerlijk sfeertje zo met een stapavond tot zonsopgang! Ben jaloers! Wezen gullie wel voorzichtig met al die kerels daar... ;)
  10. Oma Cok:
    30 september 2012
    Ja wat prachtig allemaal, ik probeer het mij voor te stellen' jullie moeten wel veel in de bus zitten, hoe is de temperatuur daar ? Niet te warm ? Groetjes van oma cok en B.