Cuba here we go! lees en geniet!

11 september 2012 - Havana, Cuba

Hallow hier ons eerste reisverhaal vanuit Trinidad,

Na het moeilijke afscheid en veel tranen zijn we vertrokken voor onze wereldreis richting midden en zuid Amerika. We zijn goed aangekomen op een uur vertraging na. We werden hartelijk verwelkomt ins ons eerste 'casa' dit betekent huis. Je slaapt bij de mensen thuis. We waren erg moe na deze vermoeinde dag dus we gingen vrij snel slapen. Of ja slapen voor Milou is slapen een ander begrip voor haar betekent het lezen in het verslaafde boek 50 tinten grijs :-) De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen in onze sauna want het is hier gemiddeld 40 graden. We zijn het oude centrum ingelopen. Onderweg was onze eerste kennismaking met de geile mannen jong en oud, dik en dun die alleeen maar kunnen roepen en fluiten zoals your foetieboel, chico bonita, priety gurl, blue eyes en meer bla bla bla na deze ontmoeting was het een feit we zijn te mooi en te lekker hahaha. (al streelt het ons ego weg, maar stt laat het ze niet weten)
We hebben een coco tour gedaan. Dat is een geel karretje die je de stad doorrijd. ( soort gele banaanachtige driewieler) DE chauf had een leuk muziekje en vertelde wat over de bezienswaardigheden. Milou kreeg migrainen is op bed gaan liggen. Janneke de planner ging heerlijk plannen maken voor de rest van de trip in Cuba. s` Avonds hebben we heerlijk gegeten in een lokaal tentje. Het was nog ff wennen aan de menukaart want alles was in het Spaans maar op de gok hebben we de juiste beslissing genomen, het was erg lekker!

Dag 2 zijn we vroeg op pad gegaan met onze romaticus Gilberto(eigenaar van de casa), die zich voor deze gelegenheid helemaal op had gedoft. We hadden bustickets nodig voor onze reis naar Trinidad de volgende dag en hij bood aan om deze met ons te gaan halen. Een hele ervaring, aangezien we bus in zijn gestapt waar wij de enige toeristen waren en niet door de locale bevolking werden aangekeken (voor zover wij weten mogen toeristen geen gebruik maken van dit vervoer) Des te leuker dat wij dit wel hebben gedaan. Jan had sjans met een 70er die wel heel graag wilde dat zij naast hem kwam zitten in de bus. Toen dit uiteindelijk ook gebeurde kon zijn dag niet meer stuk.

Gilberto heeft ons enig besef bijgebracht van de waarde van geld waardoor we nu meester onderhandelaars zijn en hier dus veel geld op besparen. 's Middags zijn we naar een grote begraafsplaats gegaan waar maar liefst meer dan 100000 graftombes liggen. Waarna we eerst geprobeerd hebben illegaal binnen te komen en dit helaas niet lukte, hebben we er een wandeling er om heen gemaakt.

Toen we 's  middags naar het strand wilde gaan werden we overvallen door een hoos- / onweersbui die maar liefst 4 uur aanhield. We stranden in een locale bar met alleen maar Cubanen. Je kon al raden dat wij alle aandacht kregen, er kwamen steeds Cubanen bij ons zitten om te speeddaten maar deze werden al snel weer weggestuurd door het beschermende personeel. Dit speeddaten leverde ons wel een aantal gratis biertjes op en vanaf nu lust Milou nu bier. Janneke heeft er eindelijk een maatje  bij.
Erg leuke gesprekken gevoerd met de Cubanen aan de hand van ons woordenboek, wat uiteindelijk resulteerde in een hoop gelach gegier en gebrul omdat niemand elkaar meer begreep.

's Avonds zijn we vroeg gaan slapen omdat we weer vroeg op moesten voor onze reis naar Trinidad. Helaas voor Milou waren er net nieuwe mensen in de Casa gekomen die het nodig vonden om tot half vier te feesten, maar ach ze had haar boek nog.

Het internet is slecht hier en wifi is al helemaal niet te krijgen, dus verhalen zullen minder vaak verschijnen dan we zouden willen.

Morgen gaan we in Trinidad een toer maken naar een gebergte met allemaal watervallen en een koffieplantage.

Wordt vervolgd.... hasta luego!

PS. We hebben het gezellig samen, dikke maatjes ;P

1. Dorenda:
    14 september 2012
    Nou dames zo te horen vermaken jullie je prima daar?! en aan mannelijke aandacht geen te kort?! Fijn om te horen dat jullie het leuk hebben samen..geniet ervan en tot snel! proost maar een biertje op mij en het werkende leventje hier! ;) proooost!
    Xx
  2. Margreet Brekeling:
    14 september 2012
    Helemaal leuk om zulke goede berichten te horen!! Geniet ervan meiden! Groetjes en liefs Margreet
  3. Carla en henk:
    14 september 2012
    Milou aan het bier: jetlag is zeker hard aangekomen. Janneke, je hebt een interessant verslag met veel humor gemaakt. Ga er mee door! Milou hou ermee op!!!
  4. Henk:
    15 september 2012
    We bedoelen ophouden met bier drinken, schrijf vooral!
  5. Jelle:
    15 september 2012
    Hoi Milou, leuk verhaal! Heel veel plezier daar en geniet van het weer, hier regent het!
  6. Joyce:
    15 september 2012
    Ooo geweldig om telezen .. en super dat jullie het fijn hebben .. ja jan bier drinken is voor jouw niet moeilijk he ... ;-) .... dikke x

Ohjaa jan de shoot was leuk .. had je gelijk foto doorgestuurd via de app ...maar cuba en intenet is niet zo best x x
  7. Kemi:
    15 september 2012
    Wat gaaf om jullie eerste ervaringen te lezen! Fijn om te horen dat jullie al veel lol hebben samen met de locals ;) geniet ervan. Verheug me op het volgende verhaal! Xxxxxxxxxxxx
  8. Eva:
    15 september 2012
    Dit klinkt als een goede, gezellige start mooi!
  9. Gisela:
    15 september 2012
    Hey ladys! Eindelijk het eerste verhaal! (En zo weinig spelfouten...haha). Super om te lezen...aan aandacht geen tekort maar dat is mijns inziens nooit echt un probleem geweest! Fijn dat jullie elkaar 'gevonden' hebben! Geniet er lekker van, hier wordt het al beetje herfst!
    Totmails,xxxxxxx
  10. Lieke:
    Te gek pupke!! Enjoy!
    xxx
  11. Karlijn smeding:
    Jaloers!!! ;)
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Door jullie verhaal zit ik ook weer in Cuba. Ik zag het helemaal voor me; toeren in de coco-taxi, de casa's, Havana, de lokale bevolking. Geweldig. En ja..... die mannelijke aandacht was wel te
    voorspellen! ;) Ik wens jullie een goede reis naar Trinidad en veel plezier saampjes!
    Oh ja! Foto's!!! ;D
  12. Petra Feijer:
    15 september 2012
    Hallo, ooh heerlijk jullie vehalen zie alles zo voor me, lekker genieten samen, maar wel uitkijken en op je hoede blijven he,
    groetjes, oja Milou ik ben de moeder van Simone hahaha
  13. Nadja:
    15 september 2012
    Hi janse! Super om lezen dat jullie t naar jullie zin hebben. En indd wat je ma al schrijft een duidelijk en overzichtelijk verhaal zonder spelfouten, goed bezig! Haha. En vergeet ook af en toe niet wat foto's te plaatsen :-) have fun and enjoy!! Dikke X
  14. Kip:
    15 september 2012
    Ahhh heerlijk om een verhaal van jullie te lezen. Ik zit hier met een bigsmile mee te genieten! Ik ben, zoals milou weet, erg visueel ingesteld, dus zie t helemaal voor me. Al had ik wel moeite met de banaan-vormige-coco-taxi! Hopelijk mag ik snel weer een stukje mee op reis in jullie volgende verhaal! :) Geniet van alles, al zullen jullie dat ook wel doen zonder dat ik dat zeg. Fijn! :)
    kuuuuusssssssss en een lik... ;)
  15. Dewi van den Oord.:
    15 september 2012
    Hey dames, wat leuk om van jullie te horen en een beetje mee te genieten van jullie avonturen! Geweldig dat jullie al zo ingeburgerd zijn en sjans hebben met de locale bevolking. Bjuotifoel!! Jullie zullen je al helemaal thuis voelen en ervaren daar het echte Cuba. Blijf vooral genieten daar, en hou me op de hoogte.
    Besos! Enne rustig aan met die cervezas. XXX
  16. Robbin Loois:
    15 september 2012
    Leuk verhaal, lag dubbel. Loet nog Bami gegeten? of een sigaar na het avondeten? ;)
  17. Joyce:
    15 september 2012
    Wauw wat een leuk verhaal! Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je er een bierdrinker bij hebt Jan! Leuk al die aandacht :p! Die mannen zijn ook overal hetzelfde ;)! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de verhalen. X
  18. Esther:
    16 september 2012
    Dag dames!

Wat een ontzettend leuk verhaal!
    Zie het allemaal aardig voor me,zeker al die locale aandacht,hihi! En Lou aan het bier....grote meid
  19. Eva:
    16 september 2012
    Superleuk!!! Klinkt als een goed begin meiden! Ik hoop voor jullie (en natuurlijk vooral voor ons als thuisblijvertjes) dat er nog genoeg Wifi verbindingen moge komen gedurende jullie reis!!
    Have fun xxx

(P.S. Milou, heb je al een drie -gangen-diner gehad ;-)
  20. Jaap:
    17 september 2012
    Hay professionele toeristen, jullie zijn de reis zo te lezen goed begonnen en al gedoopt door de eerste tropenbui. Geniet ervan !!
  21. Maddy:
    Hee Jan,

Klinkt echt helemaal geweldig :) nu vanachter mijn bureau in het bewolkte nederland zou ik zo met je willen ruilen.
    Geniet er lekker van met zijn tweetjes!!

Liefs xxx
  22. Tantetje Karin:
    17 september 2012
    Oh leuk.... minder .... haha.... bewondering ... jalouzie ... heerlijk jong .... mooi zo, een maatje... balen in een bui met al die mannen .... gezellig in een bui met al die mannen... lachen!!! ... banaan? ... biertje op Jauke ... geen tijd om iemand te missen ... gelukkig ook goed nieuws uit Belgie
    /Nederland ... gezellig ... korte nachten toch ... hele ervaringen ... genieten van de verhalen ... idd weinig spelfouten, wordt nog een echte juf ... wat een rijkdom om dit mee te maken ... pfft hitte ... gelukkig samen ... etc. etc.
    zomaar wat gedachtes nav jullie reisverslag. Ga zo door! Kijk uit naar het volgende. Liefs van tantetje..
  23. Sjaak Munstege:
    18 september 2012
    Ziet er allemaal gezellig uit meiden, het belangrijkste is dat jullie nu al veel lol hebben samen. Have fun biermaatjes :-))))
  24. Esther:
    18 september 2012
    hey dames!

Zie net tot mijn verbazing dat de helft van mijn bericht(16/9) niet goed is overgekomen tijdens het verzenden,whahaha!
    Ach ja,hoe dan ook: have fun,geniet en pas op elkaar!

Dikke knuffel x es
  25. Karin:
    19 september 2012
    Geweldig verhaal, heb het even in etappes gelezen maar ben er doorheen! Ondertussen zijn jullie alweer een week weg.. geniet ervan!

Dikke Kus Kaat