Flores

26 oktober 2012 - Flores, Guatemala

Voor de verandering verliep het reizen vandaag vlekkeloos. Eerst bracht de vrouw van het hostel ons naar de grens en bij deze grensovergang aangekomen stond er al een toeristenbus op ons te wachten en konden we dus zo instappen.

Ook de grensovergang stelde weinig voor, we hebben er ongeveer vijf minuten over gedaan.

In de bus richting Flores hebben we een Belgisch stel ontmoet die naar hetzelfde hostel ging als ons. Aangekomen in Flores was onze kamer ook in no-time geregeld en hadden we vanaf ons balkon uitzicht op het meer.
s Middags kregen we een gratis boottochtje op dit meer aangeboden en konden we vanaf een uitzichtpunt de zon onder zien gaan.
s Avonds hebben we op een soort van markt gegeten. Bewoners van deze verkopen hier hun eten. Het was even spannend wat we zouden krijgen omdat we de helft niet herkenden. Janneke heeft haar angst overboord gegooid en heeft van alles wat besteld. En weet je wat, ze vond het nog lekker ook EN geen buikpijn de volgende dag.

We zijn vroeg het bed ingedoken (nadat we hebben gecheckt op bedbugs en ander kriebelend spul) omdat er om vier uur alweer uitmoesten om naar Tikal te gaan.
Nadat de bus een half uur te laat was en wij dus een half uur langer in bed hadden kunnen blijven liggen, zijn we eindelijk vertrokken. Eenmaal aangekomen volgde een wandeling met een gids van vier uur door dit gebied. Omdat we nu toch zo langzamerhand wel een beetje Maya moe zijn, ging de meeste informatie aan ons voorbij en hadden we het hier ook snel weer gezien.

Janneke heeft de smaak te pakken en wilde s avonds weer graag bij de locale markt eten. Een goede reden hiervoor is ook dat een burrito hier slechts vijftig cent kost en we dus kunnen eten tot we erbij neervallen.

Om acht uur hebben we de nachtbus naar Antigua genomen.