Flores

26 oktober 2012 - Flores, Guatemala

Voor de verandering verliep het reizen vandaag vlekkeloos. Eerst bracht de vrouw van het hostel ons naar de grens en bij deze grensovergang aangekomen stond er al een toeristenbus op ons te wachten en konden we dus zo instappen.

Ook de grensovergang stelde weinig voor, we hebben er ongeveer vijf minuten over gedaan.

In de bus richting Flores hebben we een Belgisch stel ontmoet die naar hetzelfde hostel ging als ons. Aangekomen in Flores was onze kamer ook in no-time geregeld en hadden we vanaf ons balkon uitzicht op het meer.
s Middags kregen we een gratis boottochtje op dit meer aangeboden en konden we vanaf een uitzichtpunt de zon onder zien gaan.
s Avonds hebben we op een soort van markt gegeten. Bewoners van deze verkopen hier hun eten. Het was even spannend wat we zouden krijgen omdat we de helft niet herkenden. Janneke heeft haar angst overboord gegooid en heeft van alles wat besteld. En weet je wat, ze vond het nog lekker ook EN geen buikpijn de volgende dag.

We zijn vroeg het bed ingedoken (nadat we hebben gecheckt op bedbugs en ander kriebelend spul) omdat er om vier uur alweer uitmoesten om naar Tikal te gaan.
Nadat de bus een half uur te laat was en wij dus een half uur langer in bed hadden kunnen blijven liggen, zijn we eindelijk vertrokken. Eenmaal aangekomen volgde een wandeling met een gids van vier uur door dit gebied. Omdat we nu toch zo langzamerhand wel een beetje Maya moe zijn, ging de meeste informatie aan ons voorbij en hadden we het hier ook snel weer gezien.

Janneke heeft de smaak te pakken en wilde s avonds weer graag bij de locale markt eten. Een goede reden hiervoor is ook dat een burrito hier slechts vijftig cent kost en we dus kunnen eten tot we erbij neervallen.

Om acht uur hebben we de nachtbus naar Antigua genomen.

1. Tantetje Karin:
    30 oktober 2012
    Hoi Janneke en Milou.

Het blijft heerlijk om jullie reisverhalen te lezen. Als het hier weer grijs, nat en koud is en de dagelijkse beslommeringen ons opslokken, is het heerlijk ons in jullie verhalen te kunnen verplaatsen.... en te dromen ...
    X van tantetje Karin
  2. Astrid van Gorkom:
    30 oktober 2012
    Hoi Janneke en Milou,

Omdat ik je blog niet had ontvangen , heb ik deze aan je moeder, vorige week, gevraagd. Nog gefeliciteerd met je verjaardag Janneke!
    Vanavond heb ik alvast het begin gelezen, omdat ik dus nog heel veel heb in te halen. Stiekem al wat meer foto's bekeken om een indruk te krijgen. Ik krijg er de kriebels van in mijn buik, wat zijn jullie een superreis aan het maken!
    Geniet er samen heerlijk van en vanaf nu kan ik jullie volgen
    :-)
    ps Pleun vraagt of je je armbandje nog om hebt?

Groetjes van Astrid en ook van Pleun!
  3. Francois:
    31 oktober 2012
    Hoi Janneke en Milou,

Heb eventjes alle foto`s bekeken. Prachtige reis en zo te zien nog erg gezellig ook. Helemaal Toppie.

Veel plezier nog en goede reis.

Groetjes van ons.
  4. Lieke:
    31 oktober 2012
    Wow Jan! Al kei veel verhalen en foto's!! haha..
    Fijn om te zien en lezen dat het goed met je gaat!
    Genietse samen!!!
    xxx