Columbia part one.

24 januari 2013 - Villa Tunari, Bolivia

Na de zeiltrip van 5 dagen kwamen we aan in het jawel zonnige Cartagena. De kapitein had ons al gewaarschuwd dat het in Columbia erg warm kon zijn en dat we niet boos moesten worden ( het weer van de zeiltrip was niet al te denderd.)  De kapitein gooide het anker uit en met een klein bootje werden we om de beurt afgezet aan het vaste land. Voor Rona was het weer even wennen en in plaats van zeeziek werd ze landziek. De kapitein vertelde dat hij voor de heel de groep de paspooorten in orde zou maken en dat we om half zeven verzamelen bij een pizzarestaurant om de paspoorten in ontvangst te nemen. Hierna gingen we naar ons hostel. Zodra we waren ingecheckt renden we bijna letterlijk naar de douche, om te genieten van het heerlijke water en de zeep. Nadat iedereen weer fris en fruitig was, gingen we plannen maken voor de middag en waar we kerst en oud op nieuw zouden gaan vieren. Met de tablets in de aanslag gingen we op onderzoek uit. Na het onderzoek hebben we het oude stadsdeel van Cartagena bezocht.Een stad vol met smalle straatjes, leuke schattige balkonnetjes en mooie kerken en pleinen.

s Avonds waren we dit keer wel op tijd om met zijn allen te eten. Het was erg leuk om iedereen weer te zien en onder het genot van een heerlijke pizza hebben we gezellig geklets met iedereen. Na de maaltijd ben ik met nog een paar andere de kroeg ingedoken.

De volgende dag zijn we heerlijk gaan dobberen in een moddervulkaan. Gelukkig waren we op tijd. Want toen we in de modder lagen, was er een rij om in de modder te liggen. De gids had ons gewaarschuwd dat er mannen in de modder lagen om je te masseren. Wij hebben deze mannen, vriendelijk bedankt. Na dit heerlijke modderbad zijn we de rivier ingesprongen om de modder van ons lijf te wassen. Hierna kregen we een heerlijk stukje watermeloen en zijn we terug gegaan naar Cartagena.

Eenmaal terug hebben we boodschappen gedaan voor de kerstavond. We hadden drie  jongens uit Israel ontmoet en die wilde ook wel mee eten. Het was vechten in de keuken om te koken. Meer mensen hadden het idee om een kerstmaaltijd te bereiden. Maar met een beetje duwen en hulpkracht hebben we heerlijk gegeten. Hierna hebben we lekker gekletst en ben ik nog samen met de drie mannen op stap geweest.

De dag ernaar zijn we vertrokken naar Taganga. In dit dorpje startten de trekking naar de verloren stad. Op eerste kerstdag hebben we hiervoor alles geregeld zodat we tweede kerstdag konden startten. Hierna zijn we op pad gegaan naar hostel voor oudjaar. Dit bleek nog niet heel makkelijk. Maar uiteindelijk wel gelukt. We zijn deze avond vroeg gaan slapen omdat we de volgende dag vroeg op moesten staan om de lost and city hike te beginnen.